Träna när jag känner för det

Jag är en av de många människor som älskar att träna, och gärna göra det på lite olika sätt. Jag älskar att gå på olika typer av pass på gymmet, antingen rena styrkepass eller spinning. Jag är också barnsligt förtjust i att vara ute och promenera och springa, så det kan lätt bli ett par rundor i veckan. Även om all denna träning har gett mig väldigt bra uthållighet och rätt sega muskler så känner jag att det kan vara dags för att också forma till musklerna lite och få dem att växa. Jag vet att det är en utmaning och ska jag vara ärlig så är just styrka inte det roligaste jag vet att träna, men jag tänker göra ett försök!

Träna styrka hemma

Den styrketräning som jag har gjort hittills har mest handlat om de pass som jag har gjort på gymmet, men det är trångt och jag kan inte riktigt hålla det tempo som jag själv önskar. Därför har jag börjat tänka lite annorlunda på hur jag ska få till styrketräningen på ett bättre sätt och jag har kommit fram till att jag kan göra det mesta av träningen hemma. Jag har lärt mig både det ena och det andra på de pass som jag har varit på och det är tekniker och övningar jag kommer att använda mig av. Dessutom hjälper internet till med många tips och råd, så jag kommer nog att ersätta ett av passen med löpning och träna styrka istället!

Dels så kommer jag att använda mig av min egen kropp som tyngd. Som jag har förstått det så bär man själv på nästan all den tyngd som man kan tänkas behöva för att träna styrka, det handlar egentligen bara om att göra de rätta övningarna för att det ska ha effekt på kroppen. Jag har kollat runt efter några övningar som gör att jag kan täcka in det mesta av muskelgrupperna och jag tror att jag lyckats sätta ihop ett bra schema.

Dels så kommer jag också att använda mig av en del träningsprodukter som jag har köpt. Det är en skivstång, lite olika band och några hantlar, för det är redskap som jag också har använt mig av på styrkepassen på gymmet. De övningarna hade verkligen effekt, så de kommer jag också att fortsätta med hemma. Förhoppningsvis kommer denna förändring att gör att jag blir än mer tränad, blir starkare och dessutom orkar mer i olika situationer.

Leave a response

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *